Print  

KURSER

Maskinfabrikken Rival

Der blev i efteråret 2015 afholdt møde med adm. direktør Carsten Tønnes. På mødet deltog Marianne fra Erhverv Skanderborg, Louise fra Jobcenter Skanderborg og Michael fra VEU-Center Østjylland. På mødet fik vi indledningsvist en præsentation af Rival, hvilket førte over i en snak om virksomhedens fremtidsplaner samt nuværende og fremtidige udfordringer. Rival satser på at levere høj kvalitet i komplicerede løsninger, hvilket forudsætter at de veluddannede og glade medarbejdere. Yderligere ville Rival gerne ind på et nyt geografisk marked. Efter den grundige præsentation kom vi hver især på banen med forslag til, hvordan de 3 systemer kunne understøtte virksomheden mål. Ved mødets afslutning gav Carsten Tønnes udtryk for, at det havde været et givtigt møde med brugbare løsninger, og det gode var, at der havde været en god og anderledes dynamik end på andre møder, samt at han sparede tid ved at mødes med os alle tre på én gang. Efterfølgende er der igangsat følgende tiltag hos Rival:

  • Ansættelse af nye medarbejdere via Jobcenter Skanderborg: Rival har svært ved at finde kvalificeret arbejdskraft, og derfor har virksomheden været nødt til at tænke i alternative løsninger. Derfor har man forsøgt at blive skarpere på, at fx industriteknikere primært udfører de mere komplicerede opgaver og overlader de simple og mere rutineprægede opgaver til fx ufaglærte medarbejdere. Denne om-organisering har betydet, at Rival har kunnet ansætte 2 flygtninge og 1 flex-jobber.
     
  • Eksport til nyt geografisk marked via Erhverv Skanderborg: Erhverv Skanderborg har via deres netværk skaffet Rival essentiel viden om, hvordan man kommer i gang på det nye marked.
     
  • Kompetencevurdering af alle medarbejdere via VEU-Center Østjylland: For at skabe overblik over medarbejdernes kompetencer og over medarbejdernes ønsker til efteruddannelse blev der afholdt individuelle samtaler med alle medarbejderne, hvor de skulle vurdere sig selv på nogle, af ledelsen, foruddefinerede kompetencer. Hele processen startede med et par planlægningsmøder sammen med ledelsen, hvorefter vi oprettede en matrix i Excel. Herefter blev der afholdt informationsmøde for medarbejderne, inden der over flere dage blev afholdt medarbejdersamtaler. Efterfølgende blev matrixen inkl. anbefalinger præsenteret for ledelsen, som følgende har lavet en prioritering og igangsat forskellige efteruddannelsestiltag.

Vi bruger cookies på aarhustech.dk
På aarhustech.dk benytter vi cookies til at give dig en god oplevelse og for at kunne udarbejde statistik over brugen af vores website.
Læs vores cookie-politik.

Ok