Fremtidens frisører i nye, flotte omgivelser

Onsdag den 1. oktober 2014 kl. 13.00 indvier AARHUS TECH de nye undervisningsfaciliteter til 150 frisørelever og lærere på Dollerupvej 4, Aarhus C.

Byens største "salon" med 76 betjeningspladser og 18 vaskepladser er en del af skolens Campus C, som sammen med uddannelserne på Ceres-grunden udgør et nyt og attraktivt studiemiljø i Midtbyen.

Med det nye, moderne undervisningsmiljø får Center for klip og stil, som frisøruddannelsen hører til, nu sin helt egen to-etages bygning ud til Dollerupvej. Det bliver et frisør-mekka på 1.000 m2, som med sit moderne udtryk kommer til at afspejle frisørfagets mix mellem kreativitet og håndværksmæssige færdigheder.

Den nye frisørbygning er bygget op omkring en stor studietrappe, der forbinder de to etager og dermed visuelt binder de to etager sammen. Studietrappen udgør også en tilskuertribune i forbindelse med demonstrationer, foredrag og lignende. Trappen fører op til salonerne på 1. sal, hvor store vinduesarealer skaber åbenhed og dermed en visuel sammenhæng i hele bygningen.

- Vi får et studiemiljø, hvor elevernes læring får meget gode vilkår. Elever, modeller og gæster inviteres ind i et rum med aktivitet overalt i huset, hvor frisøruddannelsens forskellige fagligheder præsenteres og trænes. Her bliver simpelthen et miljø, som kun kan inspirere både elever og medarbejdere, og som dermed også bliver til glæde for salonerne og deres kunder, siger Marianne K. Würtz, uddannelseschef for Center for klip og stil.

Program for indvielsen af Center for klip og stil

Velkomst

Uddannelseschef Marianne K. Würtz, Center for klip og stil, AARHUS TECH

Indvielse af Center for klip og stil

Direktør Annette E. Lauridsen, AARHUS TECH

Tale ved frisørmester Dagny Truelsen

Formand for det lokale uddannelsesudvalg for frisøruddannelsen

En dansk succes

Mads Timmermann, Danish Skin Care

Buffet - et let traktement

Før og under buffeten er der underholdning ved jazzduoen Blue Notes.

Sted: Center for klip og stil, Dollerupvej 4, Aarhus C.

Dato: Onsdag den 1. oktober 2014.

Tid: Kl. 13.00 - 16.00.

Fakta

Bygningen er på ca. 1.000 m2 og udført af totalentreprenør Jacobsen & Blindkilde A/S sammen med Cubo Arkitekter, landskabsarkitekt Møller og Grønborg og ingeniørfirmaet Alectia.

Kontaktperson

Marianne K. Würtz, uddannelseschef, Center for klip og stil, AARHUS TECH, M 2223 4514, mkw@aarhustech.dk