Frisørsalon valgt til Årets Læreplads på AARHUS TECH

”Min mester er den bedste mester, man kan tænke sig. ” Sådan skriver frisørelev Yasmin S. N. Søgaard, 19 år, i sin indstilling til Årets Læreplads 2015 af frisørsalonen HAIR BY GRY´P i Brædstrup.

Alle elever på AARHUS TECH med en praktikplads har inden for de sidste uger haft muligheden for at indstille deres virksomhed til prisen som Årets Læreplads. Yasmin greb muligheden, og et enigt bedømmelsesudvalg på AARHUS TECH valgte hendes indstilling som den bedste.

I indstillingen af deres virksomhed til Årets Læreplads skal eleverne ud fra kriterier som faglighed, kolleger, ledelse/vejledning og sociale forhold fortælle, hvorfor netop deres virksomhed er den bedste.

Yasmin var ikke et øjeblik i tvivl, da hun blandt andet skrev om sin mester Gry Petersen:

- Hun er rigtig god til at udfordre os, så vi lærer mest muligt, og hun holder os hele tiden på dupperne, så vi får mest muligt ud af vores læretid. Selvfølgelig har hun høje forventninger til os, men det hjælper en til at ville lære mere, fordi man netop gerne vil have, at hun skal være stolt over det, man laver.

Hos HAIR BY GRY´P i Brædstrup var både overraskelsen og glæden stor, da frisørmester Gry Petersen blev ringet op af AARHUS TECH og fik overbragt nyheden om at være valgt til Årets Læreplads.

- Jeg er meget glad for Yasmins indstilling af mig og min frisørsalon. Det er en stor ære at blive udnævnt til Årets Læreplads, og det kommer helt uventet, selvom jeg selvfølgelig gør, hvad jeg kan, for at mine fire frisørelever har et godt lærested, siger en glad Gry Petersen.

Prisoverrækkelsen foregår onsdag den 28. oktober kl. 13.00 hos HAIR BY GRY´P, Søndergade 1, Brædstrup.

Fakta om Årets Læreplads

Blandt de lokale vindere af Årets Læreplads 2015 kåres en landsdækkende vinder i København den 19. november 2015. Finalisterne findes blandt de 65 erhvervsskoler i Danmark - herunder AARHUS TECH. Det er Danske Erhvervsskoler - Lederne, som hvert år kårer Årets Læreplads blandt alle de danske virksomheder, som har lærlinge eller elever fra en erhvervsskole.

Kontaktpersoner

Gry Petersen, indehaver af salon HAIR BY GRY´P i Brædstrup, tlf. 7575 1491, gryovervadpetersen@gmail.com

Inger Petersen, uddannelseschef, Skolen for trends og gastronomi, tlf. 2223 4521, ip@aarhustech.dk

Yasmin S. N. Søgaard, frisørelev, tlf. 9399 5564, yasmin.overgaarda@gmail.com